Sunday 27 September 2015

Jaga Kesihatan ketika Jerebu



Jerebu


PUTRAJAYA - Bermula esok, pengurusan sekolah dan Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) diberi kebenaran memutuskan penutupan sekolah sekiranya jarak penglihatan kurang daripada 500 meter.

Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, sebelum ini penutupan sekolah di kawasan yang dilanda jerebu hanya diputuskan apabila Indeks Pencemaran Udara (IPU) mencapai 200, iaitu bacaan kualiti udara pada paras sangat tidak sihat.

"Saya telah berbincang dengan pihak Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar semalam dan memutuskan selain bacaan IPU, jarak penglihatan juga boleh diambil kira dalam menentukan penutupan sekolah.
    
"Maknanya, walaupun bacaan IPU masih di antara 100 ke 120, tetapi jarak penglihatan di sesuatu kawasan itu sudah di bawah paras 500 meter kita benarkan PPD dan Guru Besar membuat keputusan menutup sekolah," katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

sumber:-http://www.sinarharian.com.my/semasa/sekolah-tutup-jika-jarak-p-lihatan-kurang-500m-1.434286


sumber:-http://mohdfairiz.com/nasihat-kesihatan-semasa-jerebu/

1 comment:

  1. Baccarat Rules - FBCasino
    In the game of Baccarat, 카지노 the 인카지노 dealer hands a hand of four cards. Each player adds four cards and then a player adds four cards. The dealer adds 바카라 사이트 four cards. Baccarat

    ReplyDelete